Orvos válaszol

Magas vérnyomás, gyógyszerek2012. 03. 02. | 22:30

Kedves Kérdező! Az első ötletem nekem is az lett volna, hogy felezze el az Aprovelt, és az egyik felet reggel, a másikat délben vegye be. Ha ez nem működött, lehet,

Magas vérnyomásra tanács2012. 02. 24. | 14:07

Kedves Kérdező! Sajnos nem ritka a nehezen beállítható vérnyomás, érdemes lenne gyógyszerelésen módosítani, vezessen naplót az értékekről, ezt mutassa meg a kezelőorvosnak. A magasabb diasztolés érték sokszor túlsúlyhoz tárul, javasolt

Vérnyomáscsökkentő mellékhatásai2012. 02. 19. | 17:01

Kedves Kérdező! Tudtommal nem szűnt meg a Co-renitec, továbbra is kapható, lehet, hogy OEP-finanszírozási szempontok miatt írta fel a háziorvos a másik készítményt (ami jelentősen olcsóbb). Nem tudom, van-e közgyógyellátásra

Hogyan mérjünk vérnyomást?2012. 02. 18. | 22:43

Kedves Kérdező! A bal karon mérje a vérnyomást rendszeresen. A domináns karon mindig magasabb az érték, de ez 10-15 Hgmm-nél nagyobb eltérést nem jelenthet!

Koleszterin, vérhígító2012. 02. 18. | 10:29

A koleszterinszint csökkentése fontos, ha diéta nem segít, akkor gyógyszeres kezelés javasolt. Nem írta, hogy melyik gyógyszer okozott gondokat, érdemes másik készítménnyel próbálkozni, mellé természetes szerként halolaj kapszula szedését ajánlom.

Vérnyomás és koleszterin értékeim2012. 02. 06. | 17:49

Kedves Kérdező! Amennyiben ez a vérnyomás érték panaszt nem okoz, és tartósan ilyen, nem kóros, ha panaszt okoz, ellenőrzés szükséges a háziorvosnál. Amennyiben összkoleszterin szintről van szó, akkor normális érték.

Omega zsírsav okoz problémát?2012. 01. 31. | 08:29

Kedves Kérdező! Nem valószínű, hogy az omega zsírsav okozza a problémát, történjen vizsgálat a háziorvosnál.

Magas vérnyomásra gyógyszer2012. 01. 26. | 21:36

Kedves Kérdező! Jó lenne tudni, pontosan milyen vizsgálatok történtek, a vese vizsgálat során csak vesefunkció és vizeletvizsgálat történt-e, vagy néztek ultrahangot is, a vérvétel kapcsán néztek-e esetleg hormonszinteket, felmerült-e alvási

Koleszterin szint csökkentés2012. 01. 26. | 20:47

Kedves Kérdező! Az attól függ, hogy milyen magas a koleszterin, és mennyi a kardiovaszkuláris rizikó függvényében a célérték. Erről a kezelőorvosa tud felvilágosítást adni. Ha orvosa úgy véli, hogy nem

Fülcsengés2012. 01. 13. | 22:05

Kedves Kérdező! Az amlodipin hatóanyaggal kapcsolatosan ritkán ugyan, de leírásra került fülzúgással járó mellékhatás, elképzelhető, hogy a készítmény a ludas. HA nagyon zavaró, egyeztessen a kezelőorvossal a gyógyszercseréről, illetve jó

close